zondag 9 september 2012

Nog een paar dagen

Afgelopen vrijdag was het om half acht verzamelen op het Stationsplein. Samen met een aantal andere gemotiveerde mensen reikte ik informatie uit aan reizigers over de mogelijkheid goedkoop goeie zonnepanelen aan te schaffen. Een aantal gemeenten in Noord-Holland werkt samen met de Vereniging Eigen Huis bij het collectief inkopen van zonnepanelen. Dat gebeurt in de vorm van een veiling. In Haarlem hebben zich inmiddels bijna 700 mensen ingeschreven! We gaan echter voor de 1.000 op 8 oktober wanneer de inschrijving sluit. De inschrijving is geheel vrijblijvend. Elke honderdste inschrijver krijgt een gratis zonnepaneel van de gemeente Haarlem. Kijk verder op www.degroenemug.nl/zonnepanelen.



Nog een paar dagen en dan zijn er verkiezingen voor de Tweede Kamer. Geen verkiezingen voor een premier of een coalitie, want we kiezen geen bestuurders in Nederland en wie de regering gaan vormen wordt door de Kamerfracties en politieke partijen bepaald als de verkiezingen achter de rug zijn.
Wat mij betreft komt er een progressief kabinet, waarvoor behoud van onze Nederlandse sociale verhoudingen uitgangspunt is en er tegelijkertijd oog is voor innovatie op de gebieden energie, minder belasting op arbeid, onderwijskundige vernieuwing en een sterk milieubeleid.
Mijn partij doet het minder in de peilingen dan ik had gehoopt en verwacht. Maar dat is 'all in the game'. Een paar domme acties in de aanloop naar de verkiezingen zijn daar debet aan. Maar bovenaan staat voor mij de maatschappijvisie van GroenLinks en de brandende ambitie om bij te dragen aan de keuzes die de komende jaren moeten worden gemaakt. Strategisch stemmen is voor mij geen optie. Ik ga voor waar ik echt vertrouwen in heb zodat ik de komende periode geen spijt krijg.
Het gaat erom spannen de komende week. Krijgt links voldoende stemmen? En om in ieder geval het gevoel te hebben dat iedereen aan de uitslag heeft bijgedragen roep ik alle lezers op te gaan stemmen. Kies voor de toekomst en ga 12 september stemmen. Het is nodig!

Rob van Doorn